Pages

Saturday, February 12

Helmet yang buat orang memandang anda tak kelip mata..

Harini ketika maghrib tadi terjumpak ada kemalangan jalan raya, diperhatikan oleh ramai orang, salahnya..tak pakai helmet..seb bek perlahan saja..kalau kuat..inalillah jawabnya..

JAdi kepada penunggang samada motorsikal,superbike,mountain bike,fixed bike silalah menggunakan helmet yang sesuai untuk anda..

yang ni ada beberapa helmet yang cool untuk tunggangan anda menjadi selamat dan boleh membuatkan kemalangan berlaku mungkin disebabkan anda pakai helmet ni, ish..pakai pon susah tak pakai pon susah..

Jomlah tengok..merapu apa aku malam2 lagu ni..ni kes brokbang maxxis slow sangat la ni..sakit hati toiiii...



Helmet B
Simple skali design dia kan..aku rasa sesuai untuk tunggangan basikal saja atau utk kakak yang naik moto skuter..tapi kalau nak beli kena ada cop sirim..baru afdol anda menunggang..kalau tak kena tahan balik tolak motor ya kawan2.


Bamboo Helmet

Helmet ni sesuai untuk anda yang minat motor,boleh dipakai untuk menunggang motor dan kalau pi camping bole guna buat masak air atau masak nasik..banyak kegunaan ni..hehe


Chalkboard Helmet


Ni mungkin nampak seperti helmet yang biasa tapi jangan tengok skali imbas tapi kena dua kali tengok baru nampak lukisan yang dilukis di atas helmet tu, tapi time hujan agak2 keluaq tak lukisan tu? pasai dilukis guna kapur tulis tu ja..bukan kabur barus tu.


Lizard Helmet

Helmet ni dicipta khas untuk penunggang motor jenis yamaha termasuk yamaha hundred..kekekeke..kompem sepanjang jalan kena maki kalau pakai helmet ni.


Inflatable helmet



Bagi yang tak suka pakai helmet..yang ni mungkin berguna..tapi malang selalunya tak berbau stokin busuk..tapi design ni kira ok gak la..siap dengan airbag skali ni..silap bukak..tak keluaq airbag keluaq otak la bersepai di atas jalan.


Niqab Helmet


Aku rasa helmet ni di cipta oleh orang islam sendiri dan mungkin para penduduk arab..sebab helmet ni dicipta berdasarkan pada gadis yang memakai purdah.

Jadi tu saja penciptaan yang super kreatif yang aku sempat share..pada yang nak tengok dengan lebih lanjut klik pada nama untuk link seterusnya bagi membaca lagi pengenalan pasai helmet tu. Selamat menunggang dengan lebih selamat dan penuh fesyen selepas ini.

2 comments:

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Lizard Helmet dah mcm kepala alien pulak...hehe.. tapi untuk bike 2 smart giler..
HEARTBEAT Tambah Pendapatan Selain Nuffnang
Lagi RM6.31cen nak Cashout Nuffnang

Ken Wooi said...

lizard helmet is COOL! :D