Pages

Thursday, February 24

Geliga Punya Iklan di Lintasan Kuda Belang

Macam biasa kita tengok selalu papan tanda yang paling menarik perhatian untuk diletakkan iklan tak kira dari jenama meggi kepada jenama kereta mewah. Dari cat rumah sampai ke iklan nak jual rumah. Semua ada di papan tanda di tepi jalan mahupon di bahu jalan. Ni plak iklan yang aku rasa ramai akan amik gambaq kalau jumpak iklan camni.

Sebabnya iklan ni menggunakan tempat yang memang orang akan lalu lalang dan akan tengok sebab di kawasan nih memang kita kena menengok gak bawah bila berjalan dan di panggil sebagai Zebra Crossing..heh. bila pejalan kaki lintas depa akan nampak dan bila kereta berhenti atau lalu kat kawasan ni pon depa akan nampak jadi lagi ramai akan nampak iklan-iklan nih.

Jom kita tengok syarikat yang mengiklankan syarikat depa kat kawasan paling strategik iaitu di pekan besaq-besaq tu.


Iklan ni sempena Zurichfest di Switzerland di mana depa neh membuat promosi besar-besaran untuk iklan company depa nih di hadapan kedai badut berambot merah.Untuk ambik tahu pasai ni bole baca kat sini Restoran Badut Rambot Merah


Ni plak ala-ala barcode punya lintasan kuda belang yang dibuat oleh satu shopping kompleks di brazil bernama Curitiba..bukan Curitimba ya?



Ni plak iklan daripada syarikat coke di sepanyol yang mana mengambik daripada dia punya line bawah tulisan Coca Cola tu.




Ini untuk mengiklankan satu syarikat bernama Fedex Kinko's.klik link utk lebih lanjut



Ni plak satu iklan daripada syarikat Mr.Clean punya logo iaitu aku rasa salah satu syarikat cleaner kot dan dia nak tunjukkan yang antara yang barisan lintasan kuda belang tuh kat logo dia saja yang elok sebab yang lain dah kotoq dan dia sudah clean atau cuci bagi nampak cam baru agaknya.




Ni pon ada sikat untuk iklan sebuah kedai salon rambut di India..besaq mana tatau la hair saloon neh..makan modai gak nak buat iklan camnih...agak-agak la brapa nak kena bayaq nih..

3 comments:

sawn said...

menarik!!!

! Sam Posmen ! said...

cool beb! tapi rasanya dekat malaysia susah nak dapat permit kalau buat semua ni.

Lulu Amira said...

bla la bleyh tgk bnda2 cni kat M'sia plak..=)