Pages

Friday, January 21

Awesome [Video] :Nokia C7 kawal BMW 1 Series.




Gila lah, dah orang buat kereta kawalan jauh dah depa dok buat cekang plak dah pakai kereta BMW. Memang sangat saiko abis tapi yang ni boleh amik letak dalam filem James Bond baru lepas ni bila mana takyah dah pakai orang dok seat belakang kawai kereta konon2 tadak org bawak kereta.

Mengambik masa selama 20 hari saja untuk menyiapkan Coding untuk program pada handphone C7 keluaran nokia yang tak berapa top dia punya Os macam iphone tu, 2 orang cina yang pro bab coding ni telah cuba untuk mencipta satu program atau application untuk guna handhone tu kawal kereta, kalau kereta buruk nak lingkop dah takpa. ni kereta BMW plak, gila kot.

Tapi, macam mana plak depa nak letak kecik punya component dengan electronic circuit tu kat bahagian stereng kereta tu dlm masa 20 hari siap nak buat coding apa lagi. tatau la logik ka dak tapi oleh macam mana pun ni bukan sendirian berhad punya projek ni tapi di taja oleh Nokia Asia yang mana mengambik 2 orang cina ni yang sorang tu nama dia An Jiaxuan dan sorang lagi tak dibagi nama dengan lengkap.

Jadi mai kita tengok menjadi dak kerja gila 2 orang cina ni mereka spesel punya app untuk handphone nokia C7 ni berfungsi dengan baik dan tak menjahanamkan kereta BMW tu dan kita tengok ada dak ternampak orang dok dlm kereta tu tengah drive di bahagian belakang kereta macam dalam filem-filem US.

Pihak Nokia kata ni 100% bukan special effect. Percaya ka dak kena tengok la.Bukan setakat kereta ja depa dah try buat, tapi kereta kawalan jauh, kamera dslr dan alat letrik dalam rumah.




Andaikata di malaysia ada 2 pakar camneh, dah dapat gelaran Datok dah kot..

No comments: