Pages

Saturday, January 22

Facebook Mobile App untuk henpon bukan smartphone.

Untuk henpon hidup segan mati tak mau yang dah brapa lama dah di charge battery dia neh yang nak main facebook kena download application jenis web browser atau bila pakai facebook mobile pon akan serupa web browser gak dia punya application takkan susah hati lagi bila nak kena backspace ja kalau nak tengok apa-apa notification baru.

Lepas ni facebook yang dengan murah hati akan bawak keluaq application untuk untuk golongan tadak det nak pakai talipon smartphone mahai-mahai ni.
Lepas ni kiranya lagi senang nak upload gambar, nak tgk brapa byk notification baru dan mudah untuk ke home screen bak kata org puteh.




Application ni di bina adalah hasil kerjasama Facebook dan Snaptu, untuk mendownload dia aku tatau lagi tang mana lagi mungkin leh cari dalam facebook atau snaptu kot. Jadi benda ni direka dengan menggunakan java tapi dibagi ciri yang sama lebih kurang cam android phone atau iphone iaitu dimana dengan User Interface la dia pnya application ni, untuk gunakan dia di beberapa negara yang aku akan senarai pendek di bawah ni dah pon lancarkan dia punya pengunaan app ni dalam negara dia di mana perjanjian dgn facebook ialah 3 bulan free takyah bayaq data usage dan lepas tu bergantung pada telco punya provider la nak charge brapa det utk dia punya usage tu.

Negara yang terlibat bersama dia punya syarikat telekomunikasi adalah :

Dialog (Sri Lanka)
Life (Ukraine)
Play (Poland)
StarHub (Singapore)
STC (Saudi Arabia)
Three (Hong Kong)
Tunisiana (Tunisia)
Viva (Dominican Republic)
Vodafone (Romania)

Yang akan datang plak adalah negara :

Mobilicity (Canada)
Reliance (India)
Telcel (Mexico)
TIM (Brazil)
Vivacom (Bulgaria)

Untuk menambah pengetahuan lagi boleh rujuk di link ni. Blog Facebook

No comments: