Pages

Saturday, April 30

Edit Komen FB yang telah di post.

Cara baru, aku baru dapat tau tapi dengaq kata benda ni dah lama.

Pernah hampa tersalah tulis komen kat kengkawan, atau tertekan butang enter tu padahai panjang lagi nak ditulis kat dalam ruangan untuk komen status kengkawan mahupon kat status sendiri untuk menjawab komen dari kawan2..

Aku selalu buat camtu, kadang-kadang aku nak taip satu ayat tapi tak habis lagi terus ter post dah, jadi kena click button delete komen tu plak untuk tulis balik apa yang nak dikomen tu.

Jadi kepada yang rasa selalu silap taip kat komen box kengkawan tu, hampa boleh edit balik apa yang dah di post kat kawan2 hampa tu, contoh boleh tengok gambar di bawah nih.





Nampak kan apa aku cakap tu? Jadi si Josh nih dah rasa cam dia punya ayat tu macam ada salah jadi dia nak ubah balik apa yang dia dah taip, tapi hampa semua kena tau nak edit nih kena buat dalam beberapa second selepas komen tu di post, jadi bila hampa dah enter post tu, dia akan naik 2 seconds cam gambar yang ada tulis number satu tu, jadi untuk edit balik apa yang di post tu...

Just klik button "X" atau untuk padam komen tu, dan kotak untuk edit balik komen tu akan keluar cam gambar number 2 tu, jadi tulislah apa saja yang nak ditulis dan diedit balik. So lepastu post macam biasa dengan menekan button enter. so siap dah hasil editing pada komen tersebut.

Simple dan mudah kan??

p/s: aku memang pakai facebook bahasa malaysia, apa ada hal?

Via insideafacebook.com

4 comments:

En Hakim said...

nice info..

hanashumaira said...

awat ceq buat x bleh pun

Abang Zam said...

ahahaha...tak de hal lah BM ke BI

hahaha..nice info..aku tak tau langsung pasal FB ni

mizan said...

Hakim: tq,maila lg na.

CikSufi : try la kumen kat status kwn tgk.

Zam: hang kena ambik tau gak