Pages

Wednesday, February 23

Seni Pensil Itu Indah.

Pensil..sapa yang taktau aku tumbok laju-laju tang muka dia..

Slalu kita guna pensil ni masa skolah rendah pasai kat skolah rendah dulu cikgu tak bagi pakai pen lagi..pastu kat skolah menengah kita guna pensil ni masa waktu lukisan cikgu latipah ja tak pon masa dia mengajaq di makmal sains nak kena lukis kanta cembung..hehehe..

Jadi tu la kegunaan pensil tapi apa kata cuba kita jadikan pensil tu satu seni bukan seni itu pensil..mesti best..apa boleh dibuat dengan mata pensil kayu jenis 2B tu..kecik ja mata dia..nak buat bentuk Pokke pon payah aku rasa.

Jadi mai tengok apabila pensil punya mata atau badan pensil tu dibuat bentok yang agak menakjubkan.





Pensil ni diukir oleh seorang artis yang mana dah 25 tahun ada pengalaman dalam bidang seni ni..cuba pikiaq..25 tahun baru nak bleh buat rupa camneh..sapa yang nak try tu boleh mula ukir dari skarang..agak2 brapa kontena pensil dah habis di ukir nak buat bentok camni.



Tolong jangan guna butang ni.


Sila pastikan anda tak lekatkan pensil ni depan rumah dan dibawah tu diletakkan notaa " Masukkan surat di dalam peti surat ini". Confirm anda akan rentung akibat kepanasan hati posmen yang melampau sangat.



Elvis Presley dalam bentuk pensil.










Camana? Ada ok ka lagu ni?? Ada sesetengah pensil ni dihadiahkan pada pembuat tu sebagai hadiah kat kengkawan dan kebanyakkan depa belum lagi menjual pensil ni ke khalayak ramai.

1 comment:

Nava.K said...

lovely and nice creative thinking.