Pages

Friday, December 24

Speedy Scandal Movies Preview.



Ni movies korea dalam list mesti kena tengok kalau bosan-bosan time takleh tidoq,cerita korea memang best dengan aksi lawak bersahaja depa, dah cam depa punya hidup seharian dah aku tengok,mesti ada aksi spontan dengan gelak tawa bagi sapa yang tengok kadang2 boleh menusuk kalbu.Cerita ni amat menusuk kalbu bila kita tengok cerita mengenai kekeluargaan yang sangat jauh dan lama kelamaan akan menjadi rapat dan akrab.


ni sinopsis daripada apa yang aku ingat setelah lama mana aku tak tengok :

Cerita ni bermula bila sorang DJ radio ni yang dah popular di kalangan peminat remaja dalam cerita ni la, dia ni masa tu tengah top dengan rancangan panggilan dari pemanggil yang suka bertanya pandangan dia, dan dalam banyak-banyak call masuk dari peminat dia tu ada sorang gadis muda ni yang memang mencanak naik lagi dia punya rating radio.




Pompuan ni selalu tanya pasai boleh ka dia pi jumpak ayah kandung dia yang dari kecik dia tak jumpak, mau ka pak dia terima dia dengan dia plak masa tu muda lagi dan melahirkan anak luaq nikah. Dia pon kiranya anak luaq nikah pak dia gak la, besa la depa belah2 sana mengamalkan hidup lagu ni lah kot. Jadi pada akhir panggilan pompuan tu dia tanya lagi pasai benda tu dan apa dia nak cakap masa dia jumpa bapak dia.




DJ ni apa lagi terus cakap la apa yang budak tu kena cakap, ayat dia aku dah lupa pasai dah lama aku tinggai cerita ni, jadi di waktu laki ni tengah tunggu girlfriends dia mai tengah siap2 rumah wangi-wangi apa semua loceng pintu dia ditekan oleh sorang gadis, jadi dia pon apa lagi teruih tak bagi masuk pasai budak tu punya pakai memang out abes bak kata orang pekan belah kola lumpo aapa semua tu, belah jitra ni pon ada gak pakai camtu, selalu depa pon out gak..kehkehkeh..

jadi dia pon suh la budak ni balik tup2 ada plak bawak budak kecik berumur lebih kurang 5-7 taun lagu tu la, aku pon tak pasan sangat. Dalam masa dok kecoh budak tu dapat masuk dan dia pon sembunyi budak2 ni dalam rumah sementara marka dia plak dah mai, potong habis plan dia malam tu termasuk dia terus brake terus dengan dia punya marka yang lentik dan hotchick tu..




So terpaksa la dia bagi budak2 ni dok rumah dia, mangkit ja pagi rumah tunggang langgang, besa la rumah dlu kat kampong la ni mai pekan depa tatau la nak buat camna, pening la mamat nieh tambah2 bila dia sendiri dapat tau dia tu ayah depa ni, 1 lagi sebelum mamat ni jadi DJ radio dia pernah gak jadi artis atau penyanyi dan pernah terbitkan album..jadi kira jiwa menyanyi tu ada lagi dan mengalir dalam badan anak dia ni ha...

so lepas dari tu berlaku macam-macam insiden dan dia bawak la anak dia ni jumpa kawan dia kaki ketok tong masa depa buat band dulu yang bukak kedai menatang atau petshops bak kata orang kolumpo atau orang pekan habis yang dah tak reti guna bahasa malaysia,aku lupa plak satu benda yang minah yang gadis muda tu reti menyanyi, dan dalam masa yang sama radio mamat si ayah pada minah ni keja tu ada buat pertandingan nyanyian atau mencari bakat baru bak kata orang seni suara ni, jadi apa lagi terus budak ni apply la..dia punya cucu ni plak kurang bercakap sangat tapi aksi-aksi dia buat anda semua rasa budak tu cute dengan jari-jari dia bermain piano bila dia dah masuk tadika untuk tackle sorang budak pompuan yang comey lotey..Si ayah ni pon akan jatuh cinta pandangan kedua orang kata bila dia menghantar cucu dia pi skolah..

Aksi tiga beranak ni membuatkan anda tak kering gusi dan mungkin akan gunakan tisu bagi yang sensitif skit tu..

Jadi untuk mengetahu tragedi yang berlaku dalam cerita ni..sama-samalah mencari DVD cerita Speedy Scandal ni, tengok dengan famili boleh, marka boleh, bini baru boleh..
sesuai untuk di tonton oleh semua lapisan masyarakat.




Ini adalah orang-orang didalam tabir dan belakang tabir dalam filem ni :

Gambar di bawah adalah pelakon utama dia :




Cha Tae-hyun - (Nam Hyeon-soo)
Park Bo-yeong - (Hwang Jeong-nam/Hwang Jane)
Hwang Seok-hyeon - (Hwang Ki-dong)
Lim Ji-gyoo - (Jeong-nam's first love/Future photographer, Park Sang-yoo)
Hwang Woo-seul-hye - (Kindergarten teacher, Jo Mo)
Lim Seung-dae - (Entertainment reporter, Bong Pil-joong)
Jeong Weon-Jung - (Bureau director)
Kim Gi-bang - (Director)
Park Yeong-seo - (Assistant Director)





Speedy Scandal@ Speedy Maker Trailer



Part 1

Mai dengaq sikit lagu dia.




Part 2

No comments: