Pages

Saturday, December 18

Kongsi: Lu Langsi Lu Mati Preview Dengan Poster


Filem Melayu yang patot di tonton tahun 2011 aku rasa selain daripada filem Hikayat Merong Mahawangsa.

Filem jenis ni mudah mendapat perhatian orang ramai aku rasa disebabkan pelakon yang memang tengah top la ni dan juga cerita yang tak payah nak pikir sangat2.

Dari sinopsis yang aku dapat di internet, Cerita ni merupakan kisah aksi komedi yang mengisahkan seorang inspektor polis yang terpaksa menyelesaikan kes pembunuhan kongsi gelap yang. Inspektor ni yang aku dapat tau dinamakan ASP Sharif ni telah dapat mengesan seorang pembunuh upahan yang bernama Tumulak. Geng di bahagikan kepada kumpulan ataupun kaum cina, india dan melayu, dalam menyetelkan kes itu akan ada aksi yang mendebarkan seperti kejar mengejar antara Lancer Polis dengan kereta Tumulak, Muay Thai,gelak ketawa sampai keluar panggung suara takdak dengan perangai Tumulak ni dan jugak kisah kehidupkan kongsi gelap itu sendiri yang aku rasa dialog yang di guna oleh Sam Sempit ialah dari belah pantai timur dan hero Anak Mamak Menantu Mami kita tu plak dari utara. Nak dijadikan cerita dalam dok main acilot dengan Tumulak ni ASP tadi dah terima satu bala bila anak dengan bini dia diculik dan geng kongsi gelap ni dok ugut nak bunuh famili dia ni lah. Jadi untuk tau lebih lanjut pakat2 la kita berhimpun ramai-ramai di panggung berdekatan tak kira dengan marka ka, famili tak pon kawan2..Kompem dah pecah panggung kalau hampa tengok trailer dia.

Tak pecaya..?

mai kita usha-usha skit aksi yang ada dalam filem ni.


Pengarah : Farid Kamil

Pelakon : Shaheizy Sam, Fizo Omar(aku rasa dia ni lah polis tu), Norliana Samsudin, Putri Mardiana, Azad Jazmin, Chew Kin Wah, Azlan Komeng, Rafidah Ibrahim, Pak Piee dan ramai lagi.





No comments: