Pages

Thursday, April 14

Dapat Tengok Kawan Online Di Facebook Cam Myspace.



First time jumpa lepas sorang kawan aku saudara Tiong mengepos pasai benda nih, ramai lagi yang tak berapa tau aku rasa, facebook dah masukkan satu benda kat profile kita atau pon kat kawan yang kita komen tu, benda terbaru ni macam zaman kita main myspace dulu yang mana bila kawan-kawan online kita leh tau dia online bila naik "Online Now" tu..

Jadi facebook dah maju selangkah lagi dengan menambah gadget yang macam tu jugak tapi dengan sebijik tahi lalat berwarna hijau saja. Nak tau apa kegunaan dia lagi? Meh aku cerita sikit apa yang aku baca pasai menatang nih..

OK..dia ada 2 jenis ja kegunaan buat masa ni iaitu :-

@Dapat menengok kawan-kawan online walaupon dia punya facebook chat di offkan, jadi takleh nak menipu la lepas nih

@Yang kedua, klik kat butang hijau tu, terus chatbox untuk bergedik dengan dia akan keluaq dan terus chat, jadi takyah bukak kita punya facebook friend list tu dah..

Itu sajala dia punya kegunaan buat masa ni yang aku tau pon...heheh..seretkan cursor ke butang tu dia akan tulis available..dan kalau butang tu berwarna putih dia akan tulis unavailable..itu sajalah..

Jadi kat sini kiranya dah ada 3 kegunaan butang di profile kengkawan kita, first untuk mesej dia, kedua untuk poke dia dan ketiga untuk berchatting, pilih kegunaan yang sesuai untuk bersama kawan-kawan anda.

Sesetengah orang suka,sesetengah orang tak berapa suka, jadi guna ikot kesukaan lah.

3 comments:

Syuk Ry said...

nice entry.. tq..

mizan said...

sama2..satu lagi, button hijau tu dia ikot kita punya kategori cam dalam chat box gak, kadang-kadang dia akan naik idle yang lambang bulan tu kalau orang tu tak berpa nak online ataupon AFK=away from keyboard

mizan said...
This comment has been removed by the author.