Pages

Friday, April 1

Akhirnya hang terpaksa aku lepaskan..

Dulu hang menemani aku tak kira di waktu aku kelaparan, waktu ketika berat badan aku makin bertambah..

Kita selalu bersama di masa ceria,tak ceria mahupon ketika aku melintas ke pasaraya K-Ceria untuk membeli teloq ayam untuk dibuat sambal demi keluarga tercinta..



Ketika aku bercinta pon hang masih temankan aku tak kiralah daripada stesen LRT Masjid Jamek sehingga ke KL Sentral, ketika aku tengah dok sakit perot hang selalu ada..dan menikmati saat saat melaboq bersama..

Aku terlalu sayangkan hang tapi nak buat lagu mana, sudah tersurat lagi tersirat yang kita berdua perlu berpisah, aku tak boleh nak simpan hang lama-lama sebab aku dah malu sangat kat orang di sekeliling aku dengan rupa hang yang dulu gebu, mantap dan solid tapi sekarang ni rupa paras hang dah macam anjing kurap yang selalu berkeliaran di kedai Hock Soo.Aku tau hang penah temankan dan sembunyikan segala keadaan termasuk time aku cirit birit dulu..mahupon hang lah penapis ketika keadaan darurat untuk menslowkan bunyi kentut aku di khalayak ramai..

Aku ingat lagi di saat aku mula-mula kita jatuh cinta..masa tu seorang tun teja mai menyapa aku " Ye bang boleh saya tolong?" aku buat muka melopong sebab kaklong tu dok di Gelong tapi speaking cayaq macam asai dari Bentong.

Lepas tu dalam kesamaran lampu spotlight yang mencengkam mata kuyu aku ni buatkan aku terpandangkan hang terus laju-laju aku amik hang dan keluaqkan not-not kecik yang tak berapa besaq pasai aku pon bukan jenis ada duit sangat..tu lah pertama kali aku tengok hang..dan la ni hang dah jadi rupa camnih..



Begitu teruk sekali koyaknya sampaikan sakit telor adik aku ketika berjalan,dulu hang memang sangat terkenal dengan kain yang comfort sekali dapat membendung walaupon aku tengah bepeloh teruk tapi sayangnya sampai sini saja aku boleh jaga hang..terpaksalah hang duduk bersama-sama sampah di dalam tong hasil ihsan majlis perbandaran tu..selamat tinggal Sarung Teloqku..

3 comments:

Abang Zam said...

awat buruk benor! kotak-kotak pulak tu! hahahaha
kalau renoma lagi kool~

kahkahakah

mizan said...

haha.org kg pakai jenis ni ja la.

hanjiechan said...

wahahahahaha..sumpah klako!!(guling2 tas lantai) xD