Pages

Saturday, February 19

Sejarah Nama Assassin.


Freemason dan Illuminati..nama 2 kumpulan atau apa nak panggil pon aku tatau..kira macam pertubuhan badan atau kumpulan rahsia la..

2 tu kita penah dengaq tapi ada banyak lagi yang kita jarang dengaq atau tak penah langsung dengaq pasai benda camneh.

Jadi hari ni nak share plak pasai satu group yang memang kita tau keja depa nih buat apa..

Hashshashin– The Order of Assassins

Hashshashin atau Nizari adalah satu kumpulan assasin yang sangat misteri dimana depa ni adalah satu kumpulan pembunuh pada abad ke-13 yang melakukan operasi bukan macam ops sikap di Timur Tengah. Kumpulan ni terdiri daripada puak Syiah yang mana depa nak bangunkan satu negara Syiah utopia yang besaq. Oleh sebab geng depa ni agak kecik tak ramai macam filem 300, depa ni gunakan taktik gerila untuk jatuhkan musuh depa termasuk taktik perisikan, sabotaj dan paling hot mama skali depa nih melakukan pembunuhan politik cam kita dok slalu tengok cerita pasai assasin yang slalu nak jatuh orang "dalam". Dimasa kemahsyuran depa ni dah nak sampai nyawa-nyawa ikan bila semua group ni dah dijatuhkan oleh geng Mongolia.

Sebenarnya semasa depa nih dah jatuh jadi perpustakaan yang menempatkan semua sejarah pasai group ni dah dihancurkan termasuk buku-buku sejarah pasai kumpulan nih, jadi semua ni adalah daripada lagenda yang mana di ceritakan zaman temurun oleh nenek moyang depa. boleh jadi gak dengan nama ni yang mana sekarang di pakai sebagai Assassin iaitu pembunuh di seluruh dunia dan menjadi masyhur.

Cam besaq, nak tulis kena ada link asas..klik link dibawah untuk lagi bagos punya history pasai nih. Yang ni aku terangkan secara umum ja dan aku dapat daripada petikan di website yang lain untuk lagi sejarah yang agak betoi2 punya amik ja link bawah nih..

Hashashin=Asassin

No comments: