Pages

Monday, February 21

2 Bijik HTC Facebook phone untuk anda.



Dulu ada aku cerita pasai rumor ni..

Jadi ni ada berita terbaru daripada HTC yang mana dah umum depa bawak keluaq sebijik tablet 7 inchi dan 2 bijik talipon bimbit yang boleh bersosial di Facebook.


2 Bijik henpon terbaru keluaran HTC ni dibagi nama HTC Chacha dan HTC Salsa.

Dah macam nak bagi menari plak..

Spesifikasi dia plak adalah..

HTC Chacha :

-Berat dengan muatan henpon nih adalah 120gram bersama bateri.
-Display atau paparan dia plak 2.3 inchi skrin dengan resolusi sebanyak 480 x 320 dan touch skrin ya.
-Cpu selaju 600Mhz
-Platform dengan HTC Sense Android
-Memori dalaman sebanyak 512 begitu jugak dengan Ram dia.
-Kamera dia sebesaq 5 Megapiksel dan kamera depan VGA saja dan kanta berkaler ada auto fokus dengan LED flash.
-Ada internet wifi,bluetooth, Network plak dia gunaHSPA/Edge/Gprs, ada Quad Band GSM/GPRS/EDGE.
-Ada GPS dalaman.
Lagi spesifikasi boleh melawat ke sini HTC Chacha

Apa yang boleh dibuat?

Khusus untuk facebook boleh terus share music,photo,update status,chatroom dgn kawan2 di facebook,leh check in kat mana saja anda berada, email masuk dalam satu inbox dan semestinya ada QWERTY keyboard untuk kepantasan menaip.Ada button yang khusus terus untuk ke Facebook kat bawah tu.Nak lagi tau pasai henpon ni bolehlah terus masuk kat link tu.






Video Promo HTC Chacha

HTC Salsa

-Berat sama macam Chacha
-Paparan skrin plak besaq sket iaitu dalam 3.4inchi dan resolusi dia 480x320 dan saiz badan dia kecik sikit dari HTC Chacha dan fully touch skrin.
-Bateri tahan sikit dari Chacha bila guna WCDMA atau GSM
-Internet plak boleh guna 3G,GPRS/EDGE yang agak laju jugak la dan Wifi.
-Yang lain termasuk Kamera,GPS,Connection macam stereo audio jack,sensor,platform,multimedia,dan dia punya recording video pon sama.

Kedua dua henpon ni berfungsi sama hanya untuk main facebook dan beberapa application android boleh masukkan dalam nih. Jadi keduanya tak kurang hebat cuma bagi aku Salsa lagi bagos agaknyalah.
Link via HTC Salsa











Video Promo HTC Salsa

aku pon pakai henpon murah saja tadak semua tu jadi tak berapa pandai nak preview sikit..ni ada beberapa yang aku dah preview dan pandailah pilih yang mana sesuai. Harga belum ditetapkan dan untuk pasaran US akan dipasar oleh AT&T dan lepas tu akan di hantaq untuk pasaran Asia plak.cuma yang aku rasa agak best dia punya HTC sense..memang sempoi sampaikan kalau kawan-kawan hampa kat luaq sana call..atau orang tak dikenali nombor dia call dan malas nak jawab dan bila skrin diterbalikkan kebawah henpon akan jadi mute..kira ringtone tak keluaq la..pastu boleh edit sendiri homescreen yang macam mana yang kita suka..bukan stakat facebook update akan keluaq kat homescreen henpon malah flickr phot dengan Twitter atau bila ada orang tweet pon akan keluaq kat situ.

No comments: