Pages

Sunday, December 26

Confirmed : Google Handphone dipanggil Nexus S



Google akan keluarkan handphone yang dipanggil Nexus S tak berapa lama lagi dengan menggunakan OS Android 2.1 yang dipanggil Gingerbread. Dengan dipasang pada handphone keluaran Samsung yang seakan seperti model Galaxy S. Handphone ni bina dengan lebih ramping atau lagi solid molid la, laju dan hebat.

Pasaipa aku kata laju, sentuhan dia memang smooth seperti anda menggunakan iphone,respon sentuhan kita cepat di detect seperti kita menggunakan iphone4.




Bila menaip message kiranya menaip dalam perkataan berbahasa inggeris kita akan dapat tengok camna kesalahan tatabahasa kita dapat di tangkap terus bila kita menggunakan handphone ni, kira kalau ada kesalahan tu dia akan adjustkan utk kita dan kita hanya terus pilih saja.



Telefon ni telah diubahsuai daripada kesalahan yang pernah depa buat pada handphone samsung yang dulu dulu. Contohnya dengan terus memasukkan keyboard Qwerty, Copy dan paste, pemilihan teks yang betul.

Walaupon handphone ni agak familiar atau bak kata org jitra ni lebih kurang nak sama jenih.. dengan Samsung Galaxy kalau tak jadi kesalahan ke"noob"an gadjet handphone ni,anda yang malas nak betengkaq dengan tokey kedai nak mintak Micro SD yang besaq lagi tak payah dah betengkaq lepas ni sebab memori dalaman dia diletakkan memori sebanyak 16Gb, jadi buleh la letak gambaq amek kat table pizza hut order ayaq oren ja pon sambil buat mulot itik penoh2 dalam tu. Kalau tak jadi kesalahan aku plak dia ada gak kamera depan dan belakang, kiranya sama cam phone len la, depan tu mesti la kamera utk 3G dengan gadis2 tapi dalam VGA ja la dan kamera belakang utk merakam video atau gambaq sebanyak 5 megapiksel saja.



Dia juga ada letakkan NFS(Near Filed Communications), kalau NFS ni kena diterangkan dengan panjang lebaq boleh rujuk pada web ni NFS

OS ni adalah yang pertama OS Android yang menggunakan system ni. Mungkin lepas ni semua Android akan guna natang NFS ni.Kira NFS ni ialah hardware yang terletak dalam handphone ni la.
Dan handphone ni guna 1G proccessor.



Untuk panjang lebaq lagi bolehla terus menggoogling di website yang ada cerita pasal handphone ni.

Nanti dah minat boleh la pakat2 beli na..mungkin murah dari iphone4 dan htc hd7 kot.tunggu jalah masuk pasaran kita nanti.





SShhh..: Ada rumors mengatakan Facebook pon nak buat handphone..





No comments: